U redovitom prometu novi elektromotorni vlak za riječki gradsko-prigradski prijevoz
Danas je održana prva vožnja novog niskopodnog elektromotornog vlaka (EMV) na relaciji Rijeka – Permani – Rijeka. Vlak će voziti u gradsko-prigradskom prometu na riječkom području.
Vlak je HŽ Putničkom prijevozu (HŽPP) isporučilo društvo KONČAR – Električna vozila (KEV) iz ugovora potpisanom u travnju 2020. godine o proizvodnji 12 EMV-a (šest za gradsko-prigradski i šest za regionalni promet). Dodatak je to Ugovoru o kupoprodaji 32 EMV-a iz siječnja 2014. godine, kojim je regulirana druga faza realizacije ugovora.

HŽPP osigurao je financijska sredstva, tako da se proizvodnja 11 novih vlakova financira zajmom Europske tvrtke za financiranje željezničkih vozila (EUROFIMA), a jedan zajmom Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD).
Na prvoj vožnji novog vlaka bili su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, župan primorsko-goranski Zlatko Komadina, zamjenik gradonačelnika Rijeke Goran Palčevski, gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić, načelnik Općine Matulji Vedran Kinkela, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić.
Nakon prvog od 12 novih EMV-a, čija je primopredaja bila 15. srpnja 2021. godine, slijede isporuke jednog vlaka mjesečno, odnosno tijekom 2021. i 2022. godine.
Inače, s najnovijim vlakom HŽPP u svom voznom parku sada ima 29 novih niskopodnih vlakova koje je isporučio KONČAR.
Novi vlak je četverodijelna niskopodna garnitura koja postiže brzinu do 160 km/h i ima kapacitet od 133 sjedeća mjesta. Opremljen je rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle. Kompletan putnički prostor je pod videonadzorom, raspolaže suvremenim sustavom grijanja i hlađenja, a putnicima je osiguran besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuje se na displejima i putem razglasa.
Uz to što unaprjeđuje kvalitete prijevozne usluge, pouzdanosti i raspoloživosti vozila, postižu se niži operativni troškovi, mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika te smanjenje onečišćenja okoliša.