U promet pušten prvi baterijski vlak u Hrvatskoj
Prvi baterijski vlak proizveden u Hrvatskoj danas je svečano pušten u promet, čime je ostvaren važan iskorak prema održivijem i modernijem željezničkom prijevozu.
Vlak je razvijen i proizveden u tvornici našeg društva KONČAR – Električna vozila u sklopu projekta „Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu“, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura, od čega se 13,3 milijuna eura financira iz NPOO-a.
Na prvoj vožnji sudjelovali su potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, predsjednik Uprave KONČARA Gordan Kolak te predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić sa suradnicima.

Nakon današnje prve vožnje, baterijski vlak nastavit će voziti na relaciji Virovitica – Bjelovar – Virovitica, a koristit će se i za ispitivanje punionica koje su u završnoj etapi izgradnje. Nakon puštanja u rad punionice u kolodvoru Split Predgrađe, što se očekuje sredinom prosinca ove godine, baterijski vlak počet će voziti na relaciji Split – Kaštel Stari – Split.
„Prva vožnja baterijskog vlaka u redovitom putničkom prijevozu predstavlja važan iskorak za domaću industriju i održivu mobilnost. Projekt je rezultat znanja, inovativnosti i predanosti naših stručnjaka, čime konkretno doprinosimo zelenoj tranziciji i modernizaciji željezničkog prijevoza. Vozila koja razvijamo smanjuju emisije štetnih plinova, ali i podižu standarde udobnosti, sigurnosti i kvalitete putovanja. U suradnji s HŽ Putničkim prijevozom nastavljamo aktivno doprinositi razvoju održivog javnog prijevoza. Vjerujemo da će ovaj vlak biti snažna referenca za daljnje pozicioniranje KONČARA u segmentu urbane mobilnosti na europskom tržištu, potvrđujući našu ulogu pouzdanog partnera u razvoju naprednih i održivih prometnih rješenja“, naglasio je Gordan Kolak, predsjednik Uprave KONČARA.
Ovi moderni vlakovi namijenjeni su prometovanju na neelektrificiranim prugama, a za pogon koriste baterije nove generacije velikog kapaciteta koje se pune isključivo na stabilnim energetskim priključcima. Zahvaljujući punionicama snage 1 MW, također razvijenima u KONČARU, posebno impresivno je upravo vrijeme punjenja koje iznosi svega 27 minuta.
Baterijski vlak dugačak je oko 42 metra, postiže maksimalnu brzinu od 120 km/h i ima kapacitet od 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta. Optimalna dionica za jedno punjenje iznosi oko 100 kilometara, no testiranja su pokazala da može prijeći i više od 200 kilometara. U prometu je moguće funkcionalno spajanje s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se dodatno povećava kapacitet.
Putnicima je osigurana tiša, ugodnija i ekološki prihvatljivija vožnja, uz besplatan WiFi, rampu za osobe u invalidskim kolicima, prostor za bicikle i suvremeni videonadzor.
Ovaj projekt zasigurno predstavlja novu eru željezničkog prijevoza u Hrvatskoj – eru u kojoj zeleniji, tiši i brži vlakovi postaju stvarnost.