Modernizirana i obnovljena ispravljačka stanica Zvijezda
Uspješno smo završili modernizaciju i obnovu ispravljačke stanice (IS) Zvijezda po načelu “ključ u ruke“ za Zagrebački električni tramvaj (ZET).
Riječ je o jednoj od ključnih stanica za napajanje zagrebačke tramvajske mreže u široj zoni gradskog središta. Smještena je na Radićevom šetalištu, a izgradio ju je i opremio KONČAR 1965. godine kako bi rasteretila elektroenergetsku mrežu u gradskom središtu. Riječ je o njezinoj prvoj velikoj modernizaciji nakon gotovo 60 godina rada.
IS Zvijezda jedna je od 16 ispravljačkih stanica koje osiguravaju nesmetani tramvajski promet na gotovo 120 km zagrebačkih tramvajskih pruga. Naime, putem ispravljačkih stanica električna energija se sa srednjonaponskog nivoa (10/20 kV) pretvara i ispravlja u istosmjernu električnu energiju nazivnog napona 660 V na tramvajskoj kontaktnoj mreži.
Cilj modernizacije bio je dodatno povećati razinu pouzdanosti napajanja i opskrbe tramvajske kabelske mreže te povećanje sigurnosti tramvajskog prometa, a posebno zbog planirane modernizacije i proširenja voznog parka u Zagrebu. Projektu modernizacije IS Zvijezda prethodila je analiza postojećeg stanja na temelju koje smo izradili projektnu dokumentaciju kojom su obuhvaćeni građevinski zahvati te zamjene instalacija i zastarjele elektroopreme. Nakon predviđenih građevinskih radova na objektu, isporučili smo i ugradili novu elektroopremu koja se sastojala od dvaju energetskih transformatora snage 1500 kVA za napajanje dvaju ispravljača 660 VDC, kućni transformator s pripadajućom zaštitom, istosmjerni razvod 660 VDC, sustave vlastitog izmjeničnog i istosmjernog pomoćnog napona, zaštitnu i protupožarnu opremu, gromobransku, protuprovalnu i instalacijsku opremu, energetske i signalne kabele i slično. Tvornička ispitivanja uspješno su u provedena u prisutnosti kupca. Inače, oprema istosmjernog napona 660 VDC izravno se spaja na kontaktnu mrežu te osigurava vučni napon u ispravljačkim stanicama za pogon tramvajskih vozila.
Projekt IS Zvijezda provodio se u sklopu 1. faze modernizacije tramvajske infrastrukture u Gradu Zagrebu koju je sufinancirala Europska unija iz Kohezijskog fonda.